dimarts, 8 de juliol del 2014

Acantonaments dels Castors i Llúdrigues a Riulacó

Aquest passat cap de setmana, la branca de Castors i Llúdrigues van anar d'acantonaments a Riulacó. Vam marxar el divendres a les 6 de la tarda de Solsona, i un cop vàrem ser al terreny vam parar les tendes i vam muntar totes les instal·lacions necessàries per passar el cap de setmana.
Un cop muntat el campament, la descoberta del terreny va ser la següent aventura.
Quan la panxa ho va demanar, vam sopar per agafar forces per l'endemà al mati.
Dissabte vam començar el dia fent una sessió de gimnàstica i tot seguit, un cop esmorzats vam anar a passar el matí al riu, sota una cascada espectacular on algú que altre es va atrevir a posar-s'hi a sota.

A la tarda vam fer jocs, tallers, i berenar, per suposat.
Es va fer de nit i va arribar l'hora de sopar i de fer un joc de nit pel bosc, on cada equip havia de trobar la bandera que havia amagat l'equip contrari.
Diumenge al matí ens vam aixecar "ben d'hora ben d'hora" per desmuntar tot el campament i "deixar-lo millor de com l'havíem trobat".
Els pares ens van venir a buscar i després d'un cap de setmana genial ja era hora de tornar cap a casa a descansar.

Des de l'equip de caps de Castors i Llúdrigues animem a tots els nens i nenes a venir de campaments a gaudir encara més de la bona companyia, d'activitats estupendes i dels paratges que ens ofereix la nostra comarca.

A continuació us deixem amb algunes fotos del cap de setmana a Riulacó.

dimecres, 25 de juny del 2014

Catifa de Corpus 2014

La Catifa d'aquest ay està dedicada al Tricentenari. Com a escoltes fem país en el nostre dia a dia, col·laborant amb el poble, coneixent l'entorn, les nostres muntanyes.. Un país que és molt més que una bandera. AEIG Pare Claret

dissabte, 31 de maig del 2014

Sortida dels Castors i Llúdrigues a Castellar de la Ribera

El passat dissabte 24 de maig els castors i llúdrigues van anar d’excursió a Castellar de la Ribera.
A les 9 del mati ja estavam apunt per tirar milles cap al nostre destí. Després de fer un bon dia estupendu al cau, vam començar a caminar xinu xanu cap a a la casa Pallarès. Un cop vam arribar-hi ens vam aturar a esmorzar i a agafar forces per continuar fent camí.
Al cap d’una estona vam arribar a Clarà, ja havíem fet més de la meitat del camí !!
Vam seguir un camí de bosc que ens va portar fins a la carretera de la trinxera i entre una cosa i una altra ja se’ns havia fet l’hora de dinar.
Ens hi vam posar còmodes i amb tota la tranquil·litat del món vam dinar i seguidament vam gaudir d’una migdiada molt agraïda després de la llarga caminada.
Un cop paït el dinar, vam tornar a carregar les motxilles a l’esquena i vam arribar fins a local social de Castellar de la Ribera.
A la tarda vam tenir temps de fer un munt de jocs i d’estones lliures per jugar a futbol, fer cabanyes pel bosc ...
Arribada la nit vàrem sopar dins el pavelló i fins i tot ens van aguantar les forces per fer un joc de nit abans d’anar a dormir.
L’endemà al mati ens vam despertar ben d’hora amb una sessió de gimnàstica matinal i un bon esmorzar.
Una estona després els pares ens van venir a buscar, i ja només ens va quedar descansar del fantàstic cap de setmana que vam passar al cau!

Us deixem amb algunes fotos de l’excursió.

Cap de setmana del cigró dels Ràngers i Noies Guia

Aquest Nadal, els Ràngers/Noies Guia vam fer una mini-setmana del cigró, amb la qual vam decidir celebrar totes les festes i esdeveniments que tenen lloc en aquestes dates, comprimides en tres dies. El teló de fons doncs, era el "Fast Christmas" -un eix d'animació nadalenc-, el Mini-Cigró -l'excusa per conviure uns quants dies junts-, i el lloc: el cau. Els nervis i l'expectació per veure com sortiria hi eren, tant pels ràngers/noies guia com pels caps, ja que fer un cigró no passa gaire sovint! Finalment la resposta va ser molt bona... i la veritat és que aquest Fast Christmas ens va passar volant. El que eren tres dies ens van semblar hores...! Hores de gimnàstica matinera per començar amb alegria i energia el dia, hores de fer serveis, d'intercanvis, de cantar i ballar, hores de reflexió i hores de riure'ns els uns dels altres, hores de reviure per primera vegada algunes festes junts... En fi, moltes sorpreses i emocions que no us descriurem, sinó que us deixarem que les veigueu vosaltres mateixos!
PD. Per cert! les darreres incorporacions d'enguany ja són oficialment potes tendres amb foulard!! Felicitats!
SEMPRE APUNT!
Els Caps.

dimecres, 12 de febrer del 2014

Tercera sortida dels Castors i Llúdrigues a St.Llorenç de Morunys

El passat cap de setmana els Castors i Llúdrigues ens vam trobar amb el repte de fer una sortida pels voltants de St.Llorenç de Morunys.
Amb l'ajuda dels papes i les mames vam arribar al cau de St.Llorenç on i vàrem deixar les motxilles més pesades ... ens vam treure un bon pes de sobre!
Quan ens disposavam a sortir del cau, ens vam trobar un misteriosa carta on posava que haviam estat seleccionats per ajudar a uns castors que necessitaven la nostra ajuda. Per concretar la nostra missió vam posar-nos en marxa i passeta a passeta vam anar tirant fins al Santuari de Lord.
Tot i el mal temps que s'anunciava a primeres hores del mati, la valentia i la motivació de tots els castors va poder amb això i molt més!
Entre boles de neu, paisatges inmillorables i pujades interminables vam anar pujant fins arribar al nostre destí.
A dalt el Santuari vam trobar una segona carta en la que se'ns proposava una prova per verificar les nostres aptituds a l'hora d'ajudar els castors.
A causa del mal temps que feia vam haver de baixar i dinar durant el camí.
Un cop vam tornar a ser a St.Llorenç ens vam disposar a fer la prova i tots els castors la van passar molt i molt be!

Vist el nostre compromís, les nostres habilitats i el treball en grup ens van acreditar com a "Ajudants de castors".
Després del dia tan i tan complet que vam tenir, les piles començaven a flaquejar així que els caps vam preparar una sopeta ben calenta i boníssima, que ens va fer anar a dormir ben calentons.
L'endemà al mati els papes i les mames ens van venir a buscar i es va acabar l'aventura ... de moment!

Us esperem al pròxim cau amb ganes de continuar amb el gran repte que se'ns ha presentat, i sobretot us necessitem a tots per dur a terme aquesta missió!

A continuació us deixem amb alguns moments de la sortida per a que veigueu que be ens ho vam passar!

Els caps de C/LL

Segona excursió dels Castors i Llúdrigues al turó de St.Bartomeu

El passat dissabte 14 de desembre els castors i llúdrigues vam posar rumb cap al turó de St.Bartomeu. A les 9 del mati ja es podien veure tots els nens amb les piles carregades esperant davant del cau.
En vista de la situació vam començar a caminar direcció St.Bartomeu.
Durant el cami vam poder gaudir de bona companyia, rialles, oques, i fins i tot d'algun que altre paó!
Mica en mica vam anar avançant fins arribar al nostre destí.

Un cop vam ser al cap de munt del turó, els nens van quedar sorpresos en veure que s'hi amagava una petita cova ...
La curiositat ens va picar a la porta, i voluntàriament els castors i llúdrigues es van aventurar a entrar-hi i descobrir que s'amagava sota terra.
Ben fet vam destapar carmanyoles i desembolicar entrepats i vam esvaïr el "rau-rau" que sonava dins les nostres panxes.
Un cop ben tips vàrem fer unes quantes activitats i en acabat vam baixar fins al cau on ens esparaven tots el papes i mames.
La sortida a St.Bartomeu va ser tot un èxit!

A continuació us deixem amb algunes fotos per a que pogueu xafardejar una mica!

Els caps de C/LL

diumenge, 10 de novembre del 2013

Primera excursió dels ràngers i noies guia

Aquest cap de setmana els Ràngers/Noies Guia hem posat rumb cap a Canalda. Ens esperaven moltes hores per davant... però amb un somriure als llaaaaaaavis, que és bo per començar, vam empendre el camí. Vam avançar amb pas valent fins a les Fonts de Lladurs, on vam fer una parada reglementària per esmorzar i fer les primeres "redades" del dia! [Podeu valorar a la imatge l'estima que ens tenen als caps, proporcional al volum de llaminadures que ens han portat!]. A partir d'aquí, cantimplores plenes i amunt que fa pujada! Un cop al Cap del Pla, vam fer la eterna recta, on ens vam desviar per introduir-nos a les profunditats de la zona on vam descobrir els bonics colors de la Tardor. Vam dinar, amb una segona redada inclosa, i vam fer una estona de descoberta de l'entorn. Motxilles a l'esquena de nou, i pujem fins a la carena on trobem el sol començant a baixar davant un paisatge que no tenia preu. A les sis de la tarda arribàvem al poble de Canalda. Com que de seguida se'ns va fer de nit, vam plantar les fantàstiques i meravelloses tendes noves a les fosques, perquè fos més emocionant, i ens vam acabar d'instal·lar, berenar i garlar durant una estona.El vent fred empenyia a recollir-nos dins les tendes així que aviat vam posar-nos a fer el sopar per patrulles i amb la panxa plena el vam fer baixar amb un bon joc de nit. Mirant les estrelles vam llegir un conte i... Bona nit bons germans.
Com que avui els nostres ràngers ja s'havien recuperat del cansament, s'han llevat ben d'hora ben d'hora ben d'hora, però no pas per aixecar el país! Ells han optat per jugar a futbol a les 7 del matí. Al final s'han adonat que amb els ulls plens de llaganyes era inviable i han tornat molt amablement a les tendes, a esperar que els caps els despertéssim, tal com havíem quedat prèviament. Després de fer unes quantes mandres, hem fet un cop de cap i ens hem posat a fer una bona gimnàstica matinera que hem acompanyat amb un romàntic Bon Dia. A partir d'aquí, esmorzar, recollir, quatre jocs, i ... cap a casa! Bé, finalment, els Caps volem felicitar aquests jovencells per l'alta assistència i el comportament demostrat, i us engresquem a continuar caminant endavant amb aquesta energia i motivació!!